Friday 11 May 2012

peNgalaman Educamp UTP

this is actually last year punya pengalaman..
da berkurun dah.. saje na tulis  :)

base on trial spm result, saya pun apply lah utp :)
then, dapat pergi educamp dia 20 disember 2011 ta silap..
huh!!  baru habis exam SPM kot time tu..  (maklumlah ambik PQS)

tulis pendaftaran start pukul 7.30..
apa lagi, sebelum subuh dah bergerak dari rumah..
sampai sana pukul7:10..  (tu pun dah ramai gak orang)
sarapan ala kadar dalam kereta, then, terus pergi untuk daftar..

dah ramai dah yang beratur untuk daftar. kena cepat ni...
Alhamdullilah dapt kumpulan B.. sesi pagi lah ni...

hhhhhmmm...  jumpa lah beberapa org and berkenal-kenalan..  mana tak nya, sekolah saya, saya seorang yang mintak..  aish!!   kena lah cari geng sendirik kat sini =P

first..  pagi tu ada sesi taklimat..  pasal utp..  siap kena nyanyi lagu utp pulak tu..  aish!! taklimat pasal course2 yang ada dekat utp..

then, sesi pagi, boleh lah pergi interview dia..  kitorang di bawa ke suatu tempat dengan menaiki bas yang disediakan.. jgn risau, dekat2 kawasan utp tu jugak.. ta jauh mana lah..

then, dekat tempat menunggu, kitorang dibagi briefing oleh dua orang warga asing yang merupakan siswazah di utp. maybe time educamp ni  time cuti semester kot, so, diorang ta balik..

after that, kitorang dibawa ke suatu bilik.. kat sini kena duduk dalam group.. tak kisah lah.. pilih je sukati na group mana..  saya pun plan nak duduk dengan orang yang saya sembang di bilik menunggu tadi.. heeee :)

then, kitorang masing2 diberi satu task..  tajuk utama yg besar gedabak AIR PRESSURE..  apa pandangan korang..?   first saya dapat tast tu, pikir, ni mesti pasal air pressure ni.. pasal fizik..

huhu... rupa-rupanya tidak!! saja nak buat gimik..  kitorang kena cerita pasal environment.. pollution...
setiap org point nye lain2.. so, kena cari point untuk elaborate point kita tu..

hhhhmmm... masa yg di beri actually agak lama..  so, byk masa untuk fikir sebenarnya..
dlm goup saya no 1, then, saya yg kena masuk bilik interview tu dulu, secara personal untuk bentangkan point saya..  first kena cerita sikit pasal diri kita, then, baru lah bentang kan point..

lepas habis kelima-lima ahli kumpulan bentang kan secara personal, then, kiotrang satu group dipanggil untuk di interview secara berkumpulan. senang je.. bincang balik point kita..  kena defend point masing2 lah.. then, dapatkan kata putus  :)  dia just nak tengok macam mana kita komunikasi :D

the end of the interview.. lunch di sediakan,.. lepas solat zuhur, taklimat kejap, then balik :)
btw, this is my first interview untuk IPT..  first experience :P  interview fully dlm bi..

the result  :  first reserved..
then, after beberapa hari, saya dapat..
agak lewat sikit unruk mendaftar...
tpi, saya tak pergi atas beberapa sebab dan masalah  ~~

4 comments:

  1. hihi, next week ada interview~
    btw, thanks sebab share your experience ;)

    ReplyDelete
  2. Thanks share your experience. Wish me luck!

    ReplyDelete
  3. all the best semua nyee ^.^

    ReplyDelete
  4. all the best semua nyee ^.^

    ReplyDelete